O nás
Mateřská škola Roztocká se nachází v Roztocké ulici. Jedná se o budovu panelového typu, která byla postavena roku 1977 mezi panelovými domy na okraji města. Je tvořena dvěma pavilony A a B. V pavilonu A se nachází tři třídy, v pavilonu B dvě třídy. Pavilony jsou propojeny prostornou chodbou, ke které přiléhá hospodářská budova (prádelna a kuchyně). Ke třídám náleží vlastní zázemí: umývárna s WC, šatna a malá kuchyňka sloužící k vydávání stravy. V létě a na podzim roku 2008 prošla budova velkou venkovní rekonstrukcí, což dalo škole nový vzhled a v letech 2015 a 2016 probíhala v době velkých letních prázdnin rozsáhlá vnitřní rekonstrukce. Ve školním roce 2023/2024 byla v budově nainstalována vzduchotechnika a fotovoltaická elektrárna.
Součástí mateřské školy je rozsáhlá zahrada se vzrostlými stromy, které v letních měsících poskytují potřebný stín. Díky projektu „revitalizace hřišť“ (2009) byly nevyhovující herní prvky nahrazeny novými. Nechybí tu venkovní průlezky, houpačky, zahradní domek, velká pískoviště a ani chodníkový okruh pro koloběžky a tříkolky. Díky podpořenému projektu SLUNÍČKOVÁ ZAHRADA – MŠ ROZTOCKÁ, JILEMNICE došlo v 1. etapě revitalizace zahrady mateřské školy na jaře roku 2024 k instalaci nových herních prvků – rampa s lanem, skluzavka ze svahu, dřevěný rám na zavěšení dvou houpaček, herní sestava a dětské hřiště pro speciální třídu.
K delším vycházkám do přírody je celoročně nejvíce využíván les na Hraběnce.
Mateřská škola s kapacitou 110 dětí má tři třídy, které jsou věkově smíšené a dvě třídy „speciální“ pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
V budově školy jsou také umístěny dvě speciální třídy
Třídy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami se nacházejí v MŠ Roztocká – Sluníčko v přízemí budovy A. Dětem se věnují pedagogické pracovnice pod vedením speciální pedagožky, která je zároveň logopedickou asistentkou. V případě potřeby konzultujeme postup s klinickou logopedkou.
Vzděláváme děti se širokým spektrem speciálních potřeb (ADHD, vývojová dysfázie, vady řeči, výrazně narušený psychomotorický vývoj, můžeme nabídnout mnohaleté zkušenosti se vzděláváním dětí s PAS). Vzhledem k nízkému počtu dětí ve třídě (max. 8) je samozřejmostí individuální péče věnovaná každému z dětí.
Snažíme se o úzkou spolupráci s rodinou dítěte. Při předávání dětí každodenně s rodiči konzultujeme pokroky, úspěchy a neúspěchy dětí. Zvláště rodiče dětí s PAS vítají rady a tipy k nastavení potřebného režimu a k užívání komunikačních kartiček a piktogramů. Všichni rodiče mají, nejlépe po předchozí domluvě, možnost navštívit třídu v průběhu denního programu. Této možnosti využívají především zpočátku při adaptaci dětí, která může vzhledem k jejich specifickým potížím trvat i delší dobu.
Variabilita prostředí třídy umožňuje naplňovat nejrůznější potřeby dětí. Používáme relaxační koutky, prostory pro individuální práci větších dětí v předškolním věku, pro pohybově zdatnější děti jsou k dispozici žebřiny, lavičky a pro všechny v rámci tělovýchovných chvilek nejrůznější pomůcky – smyslové chodníčky, rehabilitační míče, prolézací tunely… Pomůcky a hračky jsou obměňovány a připravovány podle aktuálních potřeb jednotlivých dětí.
Respektujeme zájmy a možnosti dětí a zaměřujeme se jak na uspokojování jejich základních potřeb, tak i na rozvíjení jejich komunikačních, sociálních, stravovacích a hygienických návyků, dbáme na rozvíjení schopnosti sebeobsluhy, vždy s ohledem na schopnosti a limity dítěte.
Podle potřeby zajišťujeme canisterapii, návštěvy bazénu a solné jeskyně, pravidelně zařazujeme společné hudební a výtvarné aktivity. V podporujícím prostředí třídy dokáží naše děti navazovat a prožívat vzájemné vztahy mezi sebou i s učitelkami a rozvíjet se k užitku, spokojenosti a radosti všech.